Tā kā laika apstākļi jau ir piemēroti ceļu un ielu uzturēšanas pavasara darbu veikšanai, jau šonedēļ pilsētā sākta ielu mehanizētā tīrīšana, kā arī plānveida grants seguma ielu greiderēšana. Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs Māris Mielavs gan piebilst, ka šobrīd vēl aizvien tiek labotas tikai avārijas bedres asfalta segumā – plānveida bedrīšu «lāpīšana» ar karsto asfaltbetonu varēs sākties, kad vidējā gaisa temperatūra būs ap plus 10 grādi pēc Celsija.
Sintija Čepanone
«Līdz šim ielu tīrīšana tika veikta ar rokām – to darīja piesaistītais darbaspēks, ielu malās saslaukot ziemas laikā sakrājušās smiltis, kas pēc tam tika savāktas un aizvestas. Savukārt šobrīd, tā kā laika apstākļi jau ir piemēroti mehanizētajai tīrīšanai, papildus tas tiek darīts ar speciālo tehniku,» stāsta M.Mielavs, norādot, ka šis process sācies šonedēļ, prioritāri tīrot pilsētas centra un maģistrālās ielas. Tādējādi tiek savāktas smiltis, kas galvenokārt sakrājušās pēc ielu kaisīšanas ziemas sezonā, un ļauj izvairīties no putekļiem sausā laikā un gūliju aizsērēšanas. «Ja smiltis un putekļi savlaicīgi netiek savākti, kopā ar ūdeni tie veicina gūliju nosprostošanos, kas var kavēt lietusūdens novadīšanu no ielām,» skaidro «Pilsētsaimniecības» vadītājs. Darbi tiek organizēti vakara stundās, kad nav tik intensīva satiksme, un kopējais apjoms ielām, kurās paredzēts veikt mehanizēto tīrīšanu, ir apmēram 50 kilometri. Turpmāk mehanizētā ielu tīrīšana tiks veikta vidēji reizi mēnesī, un šim mērķim kopumā visam gadam paredzēti 60 000 eiro.
Ņemot vērā, ka zemes klātne jau ir apžuvusi, paralēli sākta arī grants seguma ielu greiderēšana, un šonedēļ šie darbi jau norit masveidā visā pilsētas teritorijā atbilstoši izstrādātajam plānam. Kā pirmās nogreiderētas ielas Dobeles šosejas, Tērvetes ielas, kā arī Kalnciema ceļa un Rīgas ielas apkaimē. Ielu pavasara greiderēšanas darbus plānots pabeigt jau tuvākajās dienās – kopējais greiderējamo ielu garums ir 115 kilometri, un šim mērķim ieplānoti 89 000 eiro visam gadam.
Savukārt intensīvs bedrīšu remonts sāksies, kad gaisa temperatūra būs iesilusi līdz plus 10 grādiem. «Šobrīd ar «auksto» asfaltu, izmantojot nepilno tehnoloģiju, vēl tiek aizpildītas satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres, kas dziļākas par 50 milimetriem un lielākas par 0,1 kvadrātmetru. Gaisa temperatūrai paaugstinoties, tiks salabotas arī parējās bedrītes, aptverot ap 100 pilsētas ielu,» tā M.Mielavs, piebilstot, ka kopumā šopavasar plānots salabot apmēram 12 500 kvadrātmetrus bedrīšu, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir par vidēji 1000 kvadrātmetriem mazāk. Bedrīšu labošanai visa gada garumā atvēlēti 210 000 eiro.
Jāpiebilst, ka pašvaldības ielu un ietvju uzturēšanas darbus veic SIA «Kulk» saskaņā ar noslēgto līgumu atbilstoši «Pilsētsaimniecības» apstiprinātajam plānam.
Foto: Raitis Supe