Pašvaldības iestādes, kuras ikdienā izmanto elektromobiļus, veikušas aprēķinus par pirmajiem mēnešiem un secina: elektromobiļi nobrauc par trešdaļu mazāk naudas nekā parasta automašīna, kas brauc ar degvielu.
Ilze Knusle-Jankevica
Pašvaldība novembra sākumā iegādājās četrus elektromobiļus, kas tika nodoti Jelgavas Pašvaldības policijas un pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» rīcībā. Pašvaldības policijai ir trīs elektromobiļi, kas tiek izmantoti pilsētas apsekošanai, ceļu satiksmes noteikumu izpildes kontrolē.
Pašvaldības policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Reksce norāda, ka elektromobiļi pilnvērtīgi sākti izmantot tikai šogad, jo automašīnas vajadzēja trafarēt, aprīkot, un tas aizņēma laiku. Pa šī gada diviem mēnešiem visi trīs Pašvaldības policijas rīcībā esošie elektromobiļi nobraukuši 3173 kilometrus un patērējuši 941 kilovatstundu elektrības, kas naudas izteiksmē ir 147,36 eiro. Tas nozīmē, ka elektromobilis vidēji uz 100 kilometriem patērē 4,64 eiro. Salīdzinot ar automašīnu, kas iet uz degvielu, ietaupījums ir ievērojams, jo, kā norāda S.Reksce, citas policijas automašīnas uz 100 kilometriem patērē 6 – 8 litrus degvielas. Lai degvielas automašīna nobrauktu 3173 kilometrus, tā patērē apmēram 222 eiro. Tas nozīmē, ka degvielas automašīna nobrauc apmēram par 34 procentiem vairāk naudas nekā elektromobilis, lai veiktu vienu un to pašu attālumu.
Līdzīgi secinājumi ir arī «Pilsētsaimniecībai», kuras autoparkā ir viens elektromobilis. To ikdienā izmanto Infrastruktūras vadības sistēmu nodaļas un Projektu nodaļas speciālisti Jelgavas pilsētas un būvobjektu apsekošanai. No 19. novembra elektromobiļa nobraukums ir 1445 kilometri, patērējot 445 kilovatstundas elektrības. Naudas izteiksmē tie ir 74,29 eiro. Automobilis, kurš iet uz degvielu, pie šāda nobraukuma patērētu apmēram par 28 procentiem vairāk naudas.
Pašvaldības policijas Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Māris Velve kā vienu no galvenajiem elektromobiļa plusiem min to, ka automašīna ir klusa. «Mūsu darbā ir situācijas, kad ir svarīgi, lai varam piebraukt klusu, piemēram, reidu laikā, kad kontrolējam nepilngadīgo smēķēšanu un alkohola lietošanu, arī dažādās konfliktsituācijās, lai neaizbaidītu iespējamo vainīgo personu,» tā viņš. «Pilsētsaimniecības» vadītājs Māris Mielavs papildina, ka elektromobilis ir ļoti ekonomisks un piemērots braukšanai pa pilsētu, turklāt ziemā uzsilst uzreiz.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka pašvaldība eletromobiļus iegādājās KPFI finansētā projektā «Elektromobiļu iegāde Jelgavas pilsētas pašvaldības vajadzībām siltumnīcefekta gāzu emisiju mazināšanai pilsētā». KPFI finansējums bija 74 000 eiro, Jelgavas pilsētas pašvaldības finansējums – 32 838,02 eiro.
Elektromobiļu izmantošana Jelgavas pilsētas pašvaldībā
Iestāde
Elektromobiļa nobraukums, km (4 mēneši)
Patērētās kilovatstundas
Patērētā summa, eiro
Aptuvenās degvielas izmaksas pie šāda nobraukuma*
Pašvaldības policija
1364
371
58,10
95,48
901
279
43,69
63,07
908
291
45,57
63,56
«Pilsētsaimniecība»
1445
445
74,29
101,15
*Rēķinot, ka degvielas patēriņš ir 7 litri uz 100 km un degviela maksā 1 eiro litrā.
Foto: no JV arhīva