Gada sākums ir aktīvākais laiks profesionālo skolu konkursu audzēkņiem, lai apliecinātu savu meistarību dažādos arodu konkursos. Šobrīd aizvadīts arī Latvijas profesionālās izglītības iestāžu audzēkņu konkursa «Viesmīlības pakalpojumi» pusfināls, kurā Jelgavas tehnikuma 4. kursa audzēkne topošā viesmīlības pakalpojumu speciāliste Kristīne Kakšte ieguva 3. vietu. Kristīne atzīst, ka konkurss bija liels izaicinājums, jo viss notika angļu valodā, kas radījis papildu stresu. Šobrīd Kristīnei cītīgi jāgatavojas konkursa finālam, kas gaidāms 19. maijā.
Ritma Gaidamoviča
Šajā konkursā savas prasmes un iemaņas apliecināja 15 jaunieši no visām Latvijas profesionālajām skolām, kur tiek īstenota Viesmīlības pakalpojumu programma. «Protams, ar 3. vietu esmu ļoti apmierināta, jo tādu rezultātu tiešām negaidīju. Konkurss notika angļu valodā, un tam diemžēl es nebiju gatava. Tāpat žūrija bija izvirzījusi ļoti stingrus vērtēšanas kritērijus. Taču rezultāts ir labs,» atzīst Kristīne.
Konkursa pusfinālā Kristīnei bija jāveic vairāki uzdevumi. Vispirms – tests par viesmīlību, piemēram, atbildot uz jautājumiem, kādas ir vīnogu šķirnes, jānosauc ievērojami restorāni Latvijā, no angļu valodas jāiztulko dažādi apzīmējumi, tāpat bija jāzina kokteiļu veidi angļu valodā. Pēc testa jāparāda savas prasmes un izdoma salvešu locīšanā. Proti, septiņu minūšu laikā dalībniekiem bija jāsaloka salvetes piecos dažādos veidos, protams, cenšoties piedāvāt sarežģītākos variantus. «Tam gan es biju iepriekš diezgan daudz ar pasniedzēju trenējusies un locījusi salvetes uz laiku. Tāpēc arī konkursa pusfinālā izvēlējos sarežģītākus variantus, lai iekrātu pēc iespējas vairāk punktu,» stāsta Kristīne.
Bet lielākais pārbaudījums esot bijis trešais uzdevums, kur jāklāj galds restorānā īpašam viesim, kuru lomā šoreiz iejutās konkursantu pedagogi un arī zināmais šefpavārs Mārtiņš Rītiņš. «Katrs saņēmām ēdienkarti un sarkanvīnu vai baltvīnu. Izejot no tā, uzdevums bija izveidot atbilstošu galda klājumu, ievērojot visus nosacījumus – trauki, galda piederumi, galda klājums. Iesākumā jānoformē palīggalds, tad īstais galds, jāsaservē, lai varētu jau uzņemt ciemiņu, un tad jāapkalpo klients, prezentējot vīnu angļu valodā. Tas bija visai sarežģīti, jo vīnu biju tikko kā saņēmusi – pati tā īsti vēl nezināju, taču viesim par to bija jāsniedz informācija. Jāatzīst, uztraukums bija ļoti liels, jo ar viesi jārunā ne savā valodā. Manuprāt, tas tomēr radīja lieku stresu un, iespējams, neizdarīju visu tik labi, cik varētu,» tā Kristīne. Jāpiebilst, ka Kristīni konkursam sagatavoja un lielu ieguldījumu sniedza pasniedzēja Zaiga Miķelsone, kurai tehnikuma vadība saka lielu paldies.
Konkursa dalībnieku prasmes vērtēja kompetenta nozares profesionāļu žūrija restorāna «Burkāns» direktores Ineses Vīcupas vadībā. Konkursa žūrijā strādāja «Hotel Jūrmala SPA» restorāna vadītājs Jānis Kaļķis, Latvijas Bārmeņu federācijas prezidents Raitis Akerblūms, restorāna «MUUSU» vadītājs Māris Rudzītis, restorāna «Aqua Luna» administrators Kaspars Ulānovs.
Līdz ar 3. vietas iegūšanu pusfinālā Kristīne saņēmusi arī biļeti uz finālu, lai cīnītos par jaunā profesionāļa titulu. Finālā sacentīsies seši labākie pusfināla dalībnieki. Plānots, ka fināls notiks 19. maijā.
Konkursu «Viesmīlības pakalpojumi» organizēja Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts izglītības satura centrs kopā ar Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikumu un nozares sadarbības partneriem.
Foto: no personīgā arhīva