1.6 °C, 3.3 m/s, 93.4 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSkolēni «Pilsētas pasāžā» mācās pārdot savu preci. Kā viņiem sokas?
Skolēni «Pilsētas pasāžā» mācās pārdot savu preci. Kā viņiem sokas?
23/02/2015

Šodien līdz pulksten 17 tirdzniecības centrā «Pilsētas pasāža» notiek skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgus. Jaunieši spriež, ka pārdot savu ražojumu nav viegli, iespējams tāpēc, ka grūti klientu pārliecināt par pirkuma noderīgumu un unikalitāti. Tirdziņā savus ražojumus piedāvā kopumā 38 mācību uzņēmumi no četrām Jelgavas skolām.

Ligita Vaita

Šodien līdz pulksten 17 tirdzniecības
centrā «Pilsētas pasāža» notiek skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgus.
Jaunieši spriež, ka pārdot savu ražojumu nav viegli, iespējams
tāpēc, ka grūti klientu pārliecināt par pirkuma noderīgumu un
unikalitāti. Tirdziņā savus ražojumus piedāvā kopumā 38 mācību
uzņēmumi no četrām Jelgavas skolām.

Arī šogad ir modē koka izstrādājumi, taču
redzams, ka tie ir citādāki nekā iepriekšējos gados. Piemēram,
puiši Kļims Portnojs un Jānis Kļaviņš no Spīdolas ģimnāzijas 8.
klases izgatavojuši koka makus vizītkartēm, bankas kartēm un papīra
naudai. «Noskatījām šo ideju internetā, taču tur maki taisīti no
sarkankoka un ir ļoti dārgi. Mēģinājām izdomāt, kā produktu padarīt
lētāku, un nu koka makus varam pārdot par trīs eiro,» stāsta
puiši.

Izmantot koku savā mācību uzņēmumā nolēmuši
arī Spīdolas ģimnāzijas 8. klases skolēni Edgars Uzkliņģis, Emīls
Pumpurs un Lauris Meimanis – viņi piedāvā atjaunot senus
velosipēdus, kā arī papildināt tos ar savdabīgu koka plauktu. «Esam
tikai pašā sākumā savas ieceres īstenošanai, šis plaukts ir
prototips, pēc pasūtījuma to noteikti vēl varam uzlabot un pielāgot
klienta vēlmēm,» stāsta Edgars. Viņš ir pārliecināts, ka
svarīgākais ir pārliecināt klientu, ka īstais plaukts izskatīsies
vēl labāk nekā prototips, un tādā gadījumā viņi cer par katru šādu
plauktu nopelnīt pat 50–60 eiro.

Savukārt Valsts ģimnāzijas 10. klases
skolnieces Kristīne Berļizeva un Elīza Antonova šodien piedāvā
sievišķīgas rokassprādzes. «Bijām tādas redzējušas veikalos, taču
tās šķita pārāk dārgas. Pašām tās sanāca izgatavot daudz lētāk,» tā
jaunietes. Jāpiebilst, ka rokassprādžu cena kopā ar kastīti ir 3
eiro.

Jaunieši atzīst, ka nav viegli ne tikai atrast
ideju, ko pārdot, bet arī atrast piemērotāko cenu, par kādu
produktu piedāvāt. Piemēram, Spīdolas ģimnāzijas 8. klases
skolnieces Veronika Putrenkova un Estere Stūre stāsta, ka savu
piedāvājumu – stilīgas plastmasas ūdens pudeles – sākotnēji
pārdevušas par 8 eiro. Šodien to cena ir 5 eiro. «Sapratām, ka tas
ir par dārgu. Cilvēkiem šīs pudeles patīk, taču viņi nav gatavi tik
daudz par tām maksāt,» stāsta jaunietes, piebilstot, ka pagaidām
dažādos tirdziņos pārdotas trīs pudeles.

Kopumā gadatirgū piedalās 38 mācību uzņēmumi
no četrām Jelgavas skolām – Spīdolas ģimnāzijas, Valsts ģimnāzijas,
5. vidusskolas un 4. sākumskolas.

Jāpiebilst, ka tirdziņš «Pilsētas pasāžā»
norisināsies līdz pulksten 17, kad tiks apbalvoti veiksmīgāko ideju
autori dažādās nominācijās: labākā pārdošanas komanda,
kvalitatīvākais produkts, videi draudzīgs produkts, inovatīvs
produkts, labākā reklāma, labākais stends un labākā dāvana.

Žūrijas komisija, kā ierasts plaša, un to
pārstāv Jelgavas domes priekšsēdētāja vietniece Rita Vectirāne,
Izglītības pārvaldes galvenā speciāliste izglītības jautājumos
Lilija Stepanova, «Swedbank» finanšu centra
«Jelgava» vadītāja Daiga Jakoviča, Jelgavas ražotāju un tirgotāju
asociācijas pārstāve Dace Birzmale, «Signum» valdes priekšsēdētājs
Vitālijs Upenieks, «Silva» vadītāja Sandra Blūmane, «Rotari» kluba
prezidente Dina Kurzemniece un «Pilsētas pasāža» pārstāvis Ainārs
Žibenko.

Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgu organizē
Sabiedrības integrācijas pārvalde sadarbībā ar Jelgavas Spīdolas
ģimnāziju un biznesa izglītības biedrību «Junior Achievement –
Young Enterprise Latvijā».

Rezultāti:

Labākā pārdošanas komanda –«Pirtnieces» (Eva
Briģe,Elīza Anna Vilaua)

Kvalitatīvākais produkts – «Felicita» (Felicita Osvalde)

Videi draudzīgs produkts – «Woodencrafts» (Roberts Fadejevs,
Reinis Tīrumnieks)

Inovatīvs produkts – «Candle Emporium»
(Viktorija Hotuļova, Dmitrijs Kožemazovs)

Labākā reklāma – «Tauriņš» (Miks Valters
Vīķis)

Labākais stends –«Otrā iespēja» (Vaira Anna Vectirāne, Ralfs
Grickevičs)

Labākā dāvana – «staRain» (Aleksandra
Bondareva, Vita Plivča, Boonyanuch Pannga)

Foto: Raitis Supe