Turpmāk pēc Veselības inspekcijas (VI) atzinuma saņemšanas par darba nespējas lapas anulēšanu ārstniecības iestādes vadītājam šī lapa būs jāanulē, paredz šodien valdībā atbalstītie grozījumi noteikumos par darbnespējas lapu izsniegšanas kārtību.
Patlaban noteikumi nosaka, ka ārstniecības iestādes vadītājs, kurā izsniegta šī lapa, saņemot VI atzinumu, var pieņemt lēmumu anulēt vai atteikt anulēt darba nespējas lapu.
Turpmāk izvēles iespēju ārstniecības iestādes vadītājam nebūs un tādējādi netiks pieļauta situācija, ka ārstniecības iestādes vadītājs, atsakot anulēt darba nespējas lapu, veicina nepamatotu slimības pabalstu izmaksu personai, kā arī valsts noteikto sociālo garantiju un darba devēju līdzekļu ļaunprātīgu izmantošanu.
Grozījumi noteikumos paredz samazināt ārstniecības iestādes vadītāja rīkojuma par darba nespējas lapas anulēšanu izdošanas termiņu no mēneša līdz 14 dienām, jo ārstniecības iestādei vairs nebūs nepieciešams laiks, lai izvērtētu, vai šī lapa ir anulējama. Pēc negatīva VI atzinuma saņemšanas ārstniecības iestādei būs jāizdod rīkojums par tās anulēšanu, un minētā rīkojuma kopija būs jānosūta ne tikai VI, bet arī Valsts sociālajai apdrošināšanas aģentūrai, tādējādi veicinot savlaicīgu slimības pabalsta izmaksas pārtraukšanu personai, kurai tika nepamatoti izsniegta darba nespējas lapa.
Tāpat noteikumos ārstniecības iestādes vadītājam paredzētas tiesības anulēt darba nespējas lapu ne tikai gadījumā, ja saņemts VI atzinums, bet arī gadījumā, ja darba nespējas lapa ir bojāta, izrakstīta kļūdaini vai ar vairākiem labojumiem.
Papildus noteikumos ir paredzēts iekļaut tiesību normu par to, ka samaksas apmēru par darba nespējas lapas dublikāta izsniegšanu nosaka nevis veselības ministrs, bet pati ārstniecības iestāde.
LETA