Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) no gada sākuma līdz 1. septembrim bija izvērtējis 253 sūdzības par netaisnīgiem patērētāju kreditēšanas līguma nosacījumiem, no tām lielākā daļa – 173 sūdzības – atzītas par pamatotām, liecina PTAC apkopotā informācija.
Divas sūdzības par kreditēšanas līguma nosacījumiem PTAC novērtējis kā nepamatotas, viena sūdzība nosūtīta izskatīšanai citām institūcijām, trīs sūdzības atsaukuši to iesniedzēji, bet 16 sūdzību izskatīšanu OTAC atteicis.
Septembra sākumā PTAC izskatīšanas stadijā bija 58 sūdzības par netaisnīgiem patērētāju kreditēšanas līguma nosacījumiem.
No gada sākuma līdz 1. septembrim saistībā ar netaisnīgiem nekustamā īpašuma pirkuma līguma (priekšlīguma) nosacījumiem PTAC bija izvērtējis 23 sūdzības, no kurām 19 lietas atrisinātas par labu sūdzības iesniedzējam, viena sūdzība atsaukta, divu sūdzību izskatīšanu PTAC atteicis, bet viena septembra sākumā vēl bija izskatīšanas stadijā.
Saistībā ar netaisnīgiem elektronisko sakaru pakalpojumu līguma nosacījumiem PTAC izskatījis 31 sūdzību. 19 lietas atrisinātas par labu iesniedzējam, divas sūdzības novērtētas kā nepamatotas, viena sūdzība atsaukta, bet četru sūdzību izskatīšanu PTAC atteicis.
Astoņos mēnešos PTAC izskatījis 21 sūdzību par netaisnīgiem preces vai pakalpojuma iegādes līguma nosacījumiem, no tām 13 lietas atrisinātas par labu sūdzības autoram, viena sūdzība atsaukta, bet trīs sūdzības PTAC atteicies izskatīt.
Šajā laikā PTAC arī bija izvērtējis 19 sūdzības saistībā ar negodīgiem apsaimniekošanas līguma nosacījumiem. No tām 14 lietās pieņemts patērētājam labvēlīgs lēmums, viena sūdzība atzīta par nepamatotu, trīs sūdzību izskatīšanu PTAC atteicis.
LETA