14.2 °C, 3.7 m/s, 78.4 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaMaskava atsakās no plāniem pārdot «Amo Plant»; ieguldīs ZIL glābšanā
Maskava atsakās no plāniem pārdot «Amo Plant»; ieguldīs ZIL glābšanā
29/05/2012

Maskavas pašvaldība atteikusies no nodoma izsolē pārdot tai piederošās Jelgavas autobusu rūpnīcas AS «Amo Plant» akcijas (92,6%) un tagad plāno tās ieguldīt Krievijā topošajā kopuzņēmumā, kura mērķis ir reanimēt automobiļu ražošanu ZIL rūpnīcā, vēsta Krievijas laikraksts «Kommersant».

www.jelgavasvestnesis.lv

Maskavas pašvaldība atteikusies no nodoma izsolē pārdot
tai piederošās Jelgavas autobusu rūpnīcas AS «Amo Plant» akcijas
(92,6%) un tagad plāno tās ieguldīt Krievijā topošajā kopuzņēmumā,
kura mērķis ir reanimēt automobiļu ražošanu ZIL rūpnīcā, vēsta
Krievijas laikraksts «Kommersant».

Laikraksts vēsta, ka ZIL ražošanas atjaunošanas projektu īstenos
Maskavas pašvaldība kopā ar vienu no lielākajām Krievijas bankām
«Sberbank» un tajā iesaistīs «Amo Plant» un Krievijas Čerkesijas
autobūves kompānija «Derways».

Iecerēts, ka ZIL rūpnīcā ražos līdz 100 000 automašīnu gadā,
galvenokārt vieglos komerciālus automobiļus «Fiat», iespējams šādu
transportlīdzekļu komplektēšanu ZIL rūpnīcā varētu uzsākt arī
«Renault» un «Hyundai». «Kommersant» norāda, ka Latvijas un
Čerkesijas partneri var palielināt ražošanu līdz pat 150 000
automašīnām gadā.

Maskavas mērs Sergejs Sobjaņins un «Sberbank» vadītājs Germans
Grefs piektdien parakstījuši nodomu protokolu par kopīgu projektu
vieglo komerciālo automašīnu un autobusu ražošanas uzsākšanai ZIL
rūpnīcā.

Nodomu protokols paredz šim mērķim veidot jaunu uzņēmumu
«MosavtoZIL», kurā «Sberbank» piederēs 51%, bet Maskavai – 49%.

Iecerēts, ka topošais kopuzņēmums slēgs vienošanās ar autobūves
koncerniem par automašīnu komplektēšanu ZIL rūpnīcā. Projektu
iecerēts realizēt līdz 2017. gadā, bet ar pilnu jaudu plānots sākt
darbu 2019. gadā. Kopējais investīciju apjoms ir 12 miljardi rubļu
(aptuveni 208 miljoni latu).

Maskavas galvenais ieguldījums uzņēmumā būs 64,7% ZIL akciju.
«Tāpat pilsēta ieguldīs kopuzņēmumā tai piederošās «Amo Plant»
akcijas,» paziņojis «MosavtoZil» ģenerāldirektors Igors
Kuļgans.

«Amo Plant» pārstāvis Igors Graurs portālam «Delfi»
apstiprinājis, ka piektdien Latvijas uzņēmums saņēma informāciju,
ka akciju izsole atcelta un «Amo Plant» piedalīsies kopuzņēmumā,
kura mērķis ir atjaunot automobiļu ražošanu ZIL. Jelgavas autobusu
rūpnīcā pagaidām nezina, kādi tieši uzdevumi šajā projektā būs «Amo
Plant». Plašāku informāciju par to «Amo Plant» saņemšot nākamās
nedēļas sākumā, kad Jelgavu apmeklēs delegācija no Maskavas.

Izsoļu nams «Rossijskij aukcionnij dom» 21. jūnijā izsolē
plānoja pārdot 92,6% «Amo Plant» kapitāldaļu. Izsolē bija plānots
pārdot 80 360 uzņēmuma vārda akcijas, kuras patlaban pieder
Maskavas valdībai. Izsoles sākumcena ir 781 950 000 Krievijas rubļu
jeb aptuveni 14,1 miljons latu. Izsoles solis ir 39 miljoni rubļu
jeb 702 000 latu.

Kopējais investīciju apjoms «Amo Plant» ražotnē patlaban ir ap
30 miljoniem eiro (21 miljons latu).

Rūpnīcā patlaban strādā 62 darbinieki. «Amo Plant» ir dibināts
2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS «AMO
ZIL» (4,4%), Jelgavas dome (2,6%) un AS «Ferrus» (0,3%).

Foto: Ivars Veiliņš