17.7 °C, 4.3 m/s, 93.7 %

Izglītība

Jaunieši pārdod emocijas burciņā
30/04/2014

«Mūsu produktu – smaidu izraisošās burciņas – ir jāprot pārdot. Mēs nevaram to nolikt stendā un cerēt, ka kādam tas iepatiksies. Bet mums izdodas! Pērn plānoto 12 latu vietā mēs nopelnījām 302 latus,» stāsta biznesa idejas autores no Spīdolas ģimnāzijas. Arī viņu veidotās burciņas ar novēlējumiem katrai dienai cīnās par Jāņa Bisenieka fonda naudas balvu.

Ligita Vaita

«Mūsu produktu – smaidu izraisošās
burciņas – ir jāprot pārdot. Mēs nevaram to nolikt stendā un cerēt,
ka kādam tas iepatiksies. Bet mums izdodas! Pērn plānoto 12 latu
vietā mēs nopelnījām 302 latus,» stāsta biznesa idejas autores no
Spīdolas ģimnāzijas. Arī viņu veidotās burciņas ar novēlējumiem
katrai dienai cīnās par Jāņa Bisenieka fonda naudas
balvu.

Trīs Spīdolas ģimnāzijas 9. klases audzēknes –
Gerda Poota, Ieva Laila Kalniņa un Vēsma Asja Kurzemniece –
prezentēja ideju, kas pagājušajā gadā viņām jau nesusi panākumus
skolēnu mācību firmu konkursos. Dažāda izmēra burciņās sarullēti
papīriņi dod padomus vai novēlējumus katrai dienai. «Tā ir lieliska
dāvana cilvēkam, kuram šķietami viss jau ir!» uzskata meitenes.
Viņas arī uzfilmējušas sirsnīgu video, kurā ar savu produktu
iepazīstina garāmgājējus, un viņi neviļus pasmaida. «Mēs pārdodam
emocijas!» uzsver atraktīvās «spīdolietes».

Viņu kolēģes no 8. klases Madara Murņikova un
Anete Račiņa prezentē citu – praktiskāku un piezemētāku – ideju:
gardumus putniem «Čieko». «Tas ir rūpīgs roku darbs, no dabīga
materiāla un ļauj palīdzēt dabai,» teic meitenes. Viņas gardumu
veido pašas: čiekuru rūpīgi iesmērē ar margarīnu un to apviļā
graudos un sēkliņās, tad ievieto ledusskapī un pēc tam jau kar dabā
– kokos un krūmos. Interesanti, ka, prezentējot savus finanšu
rādītājus, meitenes norāda, ka dārgākais izrādījies vizuālais
noformējums un īpašie tērpi, kuros meitenes savu produktu prezentē.
Savukārt pats produkts maksā visai demokrātiski – 70 centi par
čiekuru, kurš iesaiņots gaumīgā iepakojumā.

Jāpiebilst, ka kopumā trīs vecuma grupās
šodien prezentēti 30 darbi, un jaunieši pirmo pieredzi biznesā
gūst, pārdodot atstarotājus, rotas, palmu eļļas vaska sveces,
gardumus, attīstošas un izklaidējošas spēles un citas biznesa
idejas.

Tiesa, šodien notika
fināla darbu prezentēšana, taču konkursa rezultāti tiks paziņoti
vēlāk. «Arī konkursa nolikumā ir noteikts, ka rezultāti netiks
paziņoti uzreiz, jo žūrijai ir nepieciešams laiks, lai apspriestos.
Plānots, ka konkursa uzvarētāju apbalvošana notiks maija otrajā
pusē,» norāda konkursa pārstāve Jelgavas Izglītības pārvaldes
speciāliste Inita Mazūdre.

Konkurss organizēts ar mērķi bērnus un
jauniešus rosināt radīt – vispirms ideju un pēc tam konkrētu
produktu vai pakalpojumu – un motivēt viņus sava biznesa veidošanai
un attīstībai, inovatīva produkta vai pakalpojuma radīšanai, kas
tiktu īstenoti dzīvotspējīgos uzņēmumos Latvijā. Lai pirmos soļus
uzņēmējdarbībā mudinātu spert arī jaunāko klašu audzēkņus, konkursā
tika aicināti piedalīties skolēni, sākot no 5. klases, līdz ar to
arī iesniegto ideju vērtēšana konkursa pirmajā kārtā pēc
atšķirīgiem vērtēšanas kritērijiem noritēja trijās vecuma grupās:
5. – 7.; 8. – 9. un 10. – 12. klase.

Konkursā gan individuāli, gan grupās
pārstāvētas četras pilsētas skolas – Jelgavas 3. un 4. sākumskola,
kā arī Spīdolas ģimnāzija un Valsts ģimnāzija, un konkursam kopumā
bija pieteikta 51 biznesa ideja. Bet 30 no tām šodien tika
prezentētas konkursa 2. kārtā.

Foto: Vineta Zelča

 

Saistītā ziņas

Par godalgām
cīnīsies 32 skolēnu biznesa idejas

Bisenieka
fonds rīko biznesa ideju konkursu