17 °C, 6.7 m/s, 77.1 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomika«Amo Plant» zaudējumi pērn – 1,2 miljoni
«Amo Plant» zaudējumi pērn – 1,2 miljoni
04/09/2012

Autobusu ražotājs AS «Amo Plant» pagājušajā gadā strādājis ar 1 201 433 latu zaudējumiem un tie ir lielāki nekā 2010. gadā, raksta LETA.

www.jelgavasvestnesis.lv

Autobusu ražotājs AS «Amo Plant» pagājušajā gadā
strādājis ar 1 201 433 latu zaudējumiem un tie ir lielāki nekā
2010. gadā, raksta LETA.

Uzņēmums pērn ir strādājis ar 2 879 393 latu apgrozījumu, un tas
ir par 8,3 procentiem mazāks nekā 2010. gadā, kad «Amo Plant»
apgrozījums bija 3 138 756 lati.

«Amo Plant» vadības ziņojumā teikts, ka pērn uzņēmumam radās
jauns stratēģiskais partneris – Vācijas autokoncerns «MAN Group»,
ar kuru parakstīts sadarbības līgums, kas paredz «Lion’s City» A21
sērijas pilsētas autobusu komplektēšanu. Uz šā līguma pamata 2012.
gadā parakstīts nodomu protokols par 60 autobusu pasūtījumu
Krievijas uzņēmumam «Mosgortrans», kas ir municipālais pasažieru
pārvadātājs Maskavā.

Papildus jau iepriekš parakstītajam līgumam ar Nīderlandes
koncernu «VDL» par reģionālo autobusu montāžu, kas ietver tiesības
montēt autobusus ar izstrādāto «VDL» prototipu, izmantojot «VDL»
detaļas un detaļas no citiem piegādātājiem, pērn ir panākta
vienošanās par autobusu «Citea» jauna modeļa montāžas tehnoloģijas
apgūšanu.

Papildu investīciju piesaistei «Amo Plant» vadība pērn nolēma
izveidot «R&D» centru savā teritorijā, kura galvenais darbības
virziens ir jaunāko transporta tehnoloģiju projektēšana un
ieviešana, kā arī transportlīdzekļu pārvešanas programma uz
gāzmotora degvielu, piedaloties «Gazprom». Šie projekti ir
orientēti uz reģionālajām transporta kompānijām Baltijas valstīs un
Krievijā.

«Amo Plant» iecerējis sākt 12 metrus garo «Lion’s City» sērijas
autobusu ražošanu pēc koncerna «MAN» licences, turpināt ar
pasūtījumiem nodrošināt autobusu «Ambassador» regulāro montāžu.
Tāpat uzņēmums grasās izveidot un attīstīt pēcpārdošanas un servisa
centru tīklu.

Vadības ziņojumā arī teikts, ka «Amo Plant» plāno īstenot
projektu «Struktūrvienības izveide transportlīdzekļu no
kompozītmateriāliem virsbūves detaļu ražošanai». Kopējais
investīciju apjoms projektā ir 1,9 miljoni latu, no kuriem 29
procentus jeb 551 000 latu plānots saņemt no Eiropas Savienības
struktūrfondu līdzekļiem, bet 71 procentu – no papildu akciju
emisijas līdzekļiem vai aizņēmuma.

Jau ziņots, ka 2012. gada maijā Maskavas valdība atteikusies no
ieceres pārdot tai piederošos 92,6 procentus Jelgavas autobusu
rūpnīcas kapitāldaļu un plāno tās ieguldīt Krievijā jaunveidojamā
kopuzņēmumā, kura mērķis būs automašīnu «ZIL» ražošanas
atjaunošana, raksta Krievijas portāls Kommersant.ru.

Maskavas vadība un Krievijas banka «Sberbank» plāno reanimēt
«ZIL» automašīnu rūpnīcu, kura varētu ražot līdz pat 100 000
automašīnu gadā, pārsvarā «Fiat» vieglos komercauto. Automašīnu un
autobusu komplektāciju rūpnīcā varētu sākt arī «Hyundai» un
«Renault». «Sberbank» un Maskavas vadības projekts paredz
kopuzņēmumā iekļaut arī Krievijas Karačajas-Čerkesijas Republikā
esošo rūpnīcu «Derways» un Latvijas rūpnīcu «Amo Plant», tādējādi
palielinot ražošanas jaudu līdz 150 000 automašīnu gadā.

Kopējais investīciju apjoms «Amo Plant» ražotnē patlaban ir ap
30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 62
darbinieki.

«Amo Plant» ir dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir
Maskavas vadība (92,6 procenti), AS «AMO ZIL» (4,4 procenti),
Jelgavas dome (2,6 procenti) un AS «Ferrus» (0,3 procenti).