Autobusu ražotājs AS «Amo Plant» pagājušajā gadā strādājis ar 1 201 433 latu zaudējumiem un tie ir lielāki nekā 2010. gadā, raksta LETA.
www.jelgavasvestnesis.lv
Uzņēmums pērn ir strādājis ar 2 879 393 latu apgrozījumu, un tas ir par 8,3 procentiem mazāks nekā 2010. gadā, kad «Amo Plant» apgrozījums bija 3 138 756 lati.
«Amo Plant» vadības ziņojumā teikts, ka pērn uzņēmumam radās jauns stratēģiskais partneris – Vācijas autokoncerns «MAN Group», ar kuru parakstīts sadarbības līgums, kas paredz «Lion’s City» A21 sērijas pilsētas autobusu komplektēšanu. Uz šā līguma pamata 2012. gadā parakstīts nodomu protokols par 60 autobusu pasūtījumu Krievijas uzņēmumam «Mosgortrans», kas ir municipālais pasažieru pārvadātājs Maskavā.
Papildus jau iepriekš parakstītajam līgumam ar Nīderlandes koncernu «VDL» par reģionālo autobusu montāžu, kas ietver tiesības montēt autobusus ar izstrādāto «VDL» prototipu, izmantojot «VDL» detaļas un detaļas no citiem piegādātājiem, pērn ir panākta vienošanās par autobusu «Citea» jauna modeļa montāžas tehnoloģijas apgūšanu.
Papildu investīciju piesaistei «Amo Plant» vadība pērn nolēma izveidot «R&D» centru savā teritorijā, kura galvenais darbības virziens ir jaunāko transporta tehnoloģiju projektēšana un ieviešana, kā arī transportlīdzekļu pārvešanas programma uz gāzmotora degvielu, piedaloties «Gazprom». Šie projekti ir orientēti uz reģionālajām transporta kompānijām Baltijas valstīs un Krievijā.
«Amo Plant» iecerējis sākt 12 metrus garo «Lion’s City» sērijas autobusu ražošanu pēc koncerna «MAN» licences, turpināt ar pasūtījumiem nodrošināt autobusu «Ambassador» regulāro montāžu. Tāpat uzņēmums grasās izveidot un attīstīt pēcpārdošanas un servisa centru tīklu.
Vadības ziņojumā arī teikts, ka «Amo Plant» plāno īstenot projektu «Struktūrvienības izveide transportlīdzekļu no kompozītmateriāliem virsbūves detaļu ražošanai». Kopējais investīciju apjoms projektā ir 1,9 miljoni latu, no kuriem 29 procentus jeb 551 000 latu plānots saņemt no Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem, bet 71 procentu – no papildu akciju emisijas līdzekļiem vai aizņēmuma.
Jau ziņots, ka 2012. gada maijā Maskavas valdība atteikusies no ieceres pārdot tai piederošos 92,6 procentus Jelgavas autobusu rūpnīcas kapitāldaļu un plāno tās ieguldīt Krievijā jaunveidojamā kopuzņēmumā, kura mērķis būs automašīnu «ZIL» ražošanas atjaunošana, raksta Krievijas portāls Kommersant.ru.
Maskavas vadība un Krievijas banka «Sberbank» plāno reanimēt «ZIL» automašīnu rūpnīcu, kura varētu ražot līdz pat 100 000 automašīnu gadā, pārsvarā «Fiat» vieglos komercauto. Automašīnu un autobusu komplektāciju rūpnīcā varētu sākt arī «Hyundai» un «Renault». «Sberbank» un Maskavas vadības projekts paredz kopuzņēmumā iekļaut arī Krievijas Karačajas-Čerkesijas Republikā esošo rūpnīcu «Derways» un Latvijas rūpnīcu «Amo Plant», tādējādi palielinot ražošanas jaudu līdz 150 000 automašīnu gadā.
Kopējais investīciju apjoms «Amo Plant» ražotnē patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 62 darbinieki.
«Amo Plant» ir dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas vadība (92,6 procenti), AS «AMO ZIL» (4,4 procenti), Jelgavas dome (2,6 procenti) un AS «Ferrus» (0,3 procenti).