Sākoties vasaras klases dīzeļdegvielas tirdzniecībai, var pieaugt tās mazumtirdzniecības cenas.
Kā biznesa portālu «Nozare.lv» informēja SIA «Latvija Statoil« degvielas kategorijas vadītājs Kaspars Skrābāns, pieaugums iespējams, jo dīzeļdegvielai obligāti jābūt 5% biokomponentes piejaukumam, kas savukārt maksā par 43% vairāk nekā fosilā dīzeļdegviela.
«Attiecībā uz dīzeļdegvielu jāpiemin biodegvielas cena Eiropas tirgos – patlaban viena tonna rapša metilestera – komponente, ko saskaņā ar Latvijas likumdošanu jāpievieno vasaras klases dīzeļdegvielai 5% apjomā, – maksā nedaudz virs 1500 ASV dolāriem (739 latiem), un tas ir par 43% dārgāk nekā tīra fosilā dīzeļdegviela,» skaidro Skrābāns un secina, ka «šāda situācija, visticamāk, var radīt dīzeļdegvielas mazumtirdzniecības cenu pieaugumu».
Aizvadītajā nedēļā kopumā benzīna un dīzeļdegvielas cenas Eiropas biržās bija samērā stabilas. Benzīna cena pieauga līdz gandrīz 1115 ASV dolāriem (540 latiem) par tonnu, savukārt dīzeļdegvielas cena piedzīvoja nelielu kritumu līdz 1050 ASV dolāriem (510 latiem) tonnā.
Galvenie notikumi aizvadītajā nedēļā, kas nosaka naftas un to produktu augsto cenu līmeni, bija saspīlētā situācija Lībijā, pozitīvie Ķīnas un ASV makroekonomikas dati, kā arī Krievijas paziņojums par iespējamo naftas produktu eksporta nodevas palielināšanu.
ASV dolāra kurss aizvadītajā nedēļā turpināja samazināties, noslīdot līdz 48,5 santīmu atzīmei. Tomēr kritums bija nepietekams, lai kompensētu benzīna cenu kāpumu.
Benzīna cena, neskatoties uz nelielo cenu kāpumu biržā, «Latvija Statoil» degvielas uzpildes stacijās nemainījās, savukārt dīzeļdegvielas cena, sekojot tendencēm biržā, nedēļas otrajā pusē samazinājās par 0,5 santīmiem, skaidro Skrābāns.
LETA